Повернутися до звичайного режиму

Поради вчителя-логопеда

Драги Ірини Вадимівни

допоможуть дитині покращити свою вимову

/Files/images/da331b6712a5de4c21d5c3e04a129a33_fancybox.jpg

Немовленнєві та мовленнєві звуки. Як навчити дитину розпізнавати живі та неживі предмети - істоти та визначати мовленнєві та не мовленнєві звуки.

1. Гра «Що як звучить?»
* Взяти певну кількість предметів (4-5)годинник, телефон, дудка, барабан, молоток - дитина, дивлячись на предмети, називає предмет, який звучить.
* Дитина закриває очі і визначає на слух який предмет звучить.
Пояснення дитині: нас оточують різні звуки. Звуки, які ми чуємо від різних предметів - це не мовленнєві звуки.
2. « Хто як говорить?»
Картинки чи різні іграшки тварин, птахів. Називаєте тваринку - дитина називає як вона говорить. Корову - му-му- му , жабка -ква-ква, горобчик - чик-чирик, собака - гав-гав, тощо.
Звуки, які вимовляють живі істоти: люди, тварини, птахи, комахи - це мовленнєві звуки.
3. Гра на закріплення звуків. «Впізнай що чи хто звучить?» на мовленнєвий звук дитина плескає у долоні, на не мовленнєвий звук - тупотить ніжками.
* Гра на основі предметних картинок.
* Гра на основі іграшок.
* Гра - на розвиток фонематичного слуху. Ви називаєте слова - дитина визначає і дає правильну відповідь мовленнєвий чи не мовленнєвий звук.
4. « Склади у кошик» (дрібні іграшки або картинки, завдання дитині що вона буде збирати до свого кошика, а ви до свого). Показуєте картинку, запитання хто? чи що? - дитина визначає живий чи неживий предмет , істота та в який кошик потрібно покласти картинку. Виграє той хто перший наповнить свій кошик іграшками.

Поради батькам

1. Розмовляйте з дитиною кожної вільної хвилини.

2. Спонукайте допромовляння перших правильних слів.

3. Якомога більше залучайте дітей до ігор, розповідайте казки, розучуйте пісні.

4. Не позбавляйте дитину спілкування з однолітками та старшими дітьми.

5. Привчайте бе­режливо ставитись до іграшок, книжок, картинок.

6. Уважно ставтесь до запитань вашої дитини! Ваша відповідь повинна бути чіткою, доступною, зрозумілою малюкові. СПОНУКАЙТЕ ДИТИНУ ДО ЗАПИТАНЬ!

7. Кожне незрозуміле слово поясніть дитині.

8. Виправляйте неправильну вимову дитини.

9. Не втручайтесь в дитячі розповіді, спочатку вислухайте дитину, а вже потім виправте помилку.

Кiлькiсть переглядiв: 1398

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.